Open ICT uit Amersfoort blikt terug én kijkt vooruit

Het nieuwe jaar is begonnen. Maar voordat we vooruitkijken, blikken we samen met Stein, Service Manager Open ICT, en Roy, directeur Open ICT, ook terug op 2022. Wat waren de hoogtepunten, uitdagingen én wat zijn de belangrijkste thema’s voor 2023?

Resumé?

• In 2022 én 2023 een stabiel en hecht team
• Verder professionaliseren van Open ICT
• Duurzaam ondernemen ís een feit
• De lat ligt hoog
• Met klanttevredenheid hoog in het vaandel
• ICT-Security blijft belangrijk!
• Zonder ICT-dienstverlener red je het niet meer…
• En één moderne werkplek voor iedereen

Wij groeien door

Roy trapt af: “2022 stond voor ons in het teken van professionaliseren. Intern en extern. We hebben een stabiel en hecht team. Erg belangrijk! Maar we zijn bijvoorbeeld ook met onze werknemersparticipatie begonnen en daarnaast is Stein toegetreden als aandeelhouder. Dit zijn mooie ontwikkelingen, die onze organisatie meer body geven. Ontwikkelingen die wij stap voor stap zetten, want we willen onze identiteit niet uit het oog verliezen. Want hoe wij ook groeien, we blijven altíjd jouw eigen klantgerichte ICT-afdeling, maar dan buiten de deur.”

Onze uitdagingen (én trots!)

Bij groei en ontwikkeling horen ook uitdagingen en daar zijn wij heel eerlijk over. “Het is misschien geen verrassing, maar ook voor ons is het vinden van nieuwe collega’s die in ons team passen een uitdaging”, legt Stein uit. “Maar ik ben er wél trots op dat we minder verloop hebben gehad en zijn gegroeid als organisatie. Dit mede dankzij onze marketingactiviteiten, maar ook omdat we dicht bij onszelf blijven. We doen ons niet anders voor en snappen dat het niet alleen maar om die arbeidsvoorwaarden gaat. Daarom laten we ook regelmatig onze hechte club zien op onze kanalen. En dat wij investeren in klanttevredenheid en niet de factureerbaarheid bijvoorbeeld.”

MVO

“Ook duurzaamheid is een continu thema voor ons.” Vertelt Roy. “Zo recyclen we afgedankte apparatuur. We hebben dit jaar 16 desktops en 30 laptops afgevoerd, waarvan alle werkende hardware voor 100% heringezet is! Dit staat bijvoorbeeld voor 5409kg CO2 en dat volume hebben wij bespaard. Tegelijkertijd reduceren wij hiermee ook onze eigen footprint. Op deze manier gaan we bewust met onze middelen om én creëren we ook weer werk voor anderen, die deze apparatuur bijvoorbeeld refurbishen of juist leren van de gebruikte techniek.”

Let op: ICT-Security ís belangrijk!

Nog zo’n belangrijk thema: veilig werken. “Hebben wij het over ICT-Security, dan gaat het niet alleen maar om de techniek.” Waarover dan nog meer? Roy: “Het gaat juíst ook om de eindgebruikers. Om bewustwording. Hier hebben wij dan ook onze focus op. We leggen onze klanten bijvoorbeeld uit hoe je verantwoord omgaat met mail en alle informatie die op je afkomt.” Stein vult aan: “Want helaas zien we -ondanks dat er regelmatig grote hacks in het nieuws komen- dat ICT-Security bij veel organisaties nog geen belangrijke rol speelt en ook voor hen willen wij er zijn. Er moet nog veel uitgelegd worden. En dat doen wij graag.”

Vooruitkijken naar 2023

Open ICT pleit voor één moderne werkplek, waar vanuit de hele organisatie werkt. Op een manier die bij hem of haar past. Met een goed ICT-Security portfolio als onderdeel hiervan. “In 2023 creëren we nog meer standaarden voor onze klanten. En gaan we natuurlijk door met proactief beheer, waardoor er minder support nodig is. We gaan voor een veilige standaard, met nog een éxtra beveiligde versie, afhankelijk van de sector van de klant en de eisen die er gelden in deze sector”, vertelt Roy. Stein vervolgt: “We hebben natuurlijk onze complete, moderne werkplek, waar we nu een extra veilige variant van hebben. Alles in één pakket. Zo hoeven organisaties niet te kiezen en is het helder welke dienst ze afnemen én wat dan de toegevoegde waarde voor hun organisatie is (veilig werken, samenwerken, overal werken, cloud werken en slim werken).”

Tot slot: zonder ICT-dienstverlener red je het niet meer…

Deze titel klinkt misschien wat hard, maar het is wél de realiteit. Stein legt het uit: “Je hebt waarschijnlijk al een IT’er zitten. Die onderhoudt de systemen heel goed, maar technologie staat nooit stil en het is onmogelijk om dit allemaal in je eentje bij te houden. Daarom is het fijn als je met iemand kunt sparren. Gebruik kunt maken van extra expertise in de vorm van een ICT-partner. Want wil je klaar zijn voor de toekomst, dan moet je technisch én organisatorisch een hoop regelen. Wij hebben daarom meerdere specialisten in huis, met ieder weer een eigen expertise. Hierdoor heb je als klant de beschikking over een compleet ICT-team, in plaats van één allrounder die er maar alleen voor staat.

We blijven daarom graag in gesprek met onze klanten. Zodat we weten wat er speelt, bij hunzelf als ook hun leveranciers. En wij kunnen meedenken. Heb je een vraag? Liever tien vragen te veel dan één te weinig. Want wij hebben security hoog op onze agenda staan en zorgen er graag voor dat we op deze manier de continuïteit van organisaties waarborgen.”

Dus heb jij een vraag? Of ben je benieuwd wat we voor jouw organisatie kunnen betekenen? Laat dan hier jouw gegevens achter en we nemen vrijblijvend contact op.