Schrijf je in voor de nieuwsbrief


Contact opnemen

[recaptcha id:276971182492145]

Communicatie Nieuws / 11-11 / Roy

Notities maken in de Cloud met OneNote

Ben je weleens jouw notities op papier kwijt geweest, bijvoorbeeld aantekeningen van een klantbezoek, een actielijst of de notities van de vergadering? Waarschijnlijk wel. In plaats van je laptoptas te doorzoeken, in de auto te kijken of lades open te trekken had je jouw notities ook allemaal in de Cloud kunnen bewaren. Gewoon met Microsoft OneNote.


Jouw notities beschikbaar op al je devices

Met een Microsoft Office 365 licentie heb je OneNote gewoon beschikbaar op je desktop, smartphone of tablet. Het zit automatisch in iedere Microsoft Office 365 licentie. Door OneNote te gebruiken heb je onderweg ook toegang tot al je notities. Voer je een notitie in zonder netwerkverbinding dan worden ze automatisch in de Microsoft Cloud gesynchroniseerd zodra er weer verbinding is.


Zelf digitale notitieblokken maken

Geheel afhankelijk van je eigen werkzaamheden kan je één of meerdere notitieblokken maken en deze vervolgens in allerlei categorieën indelen, bijvoorbeeld het notitieblok ‘klanten’ en daaraan gekoppeld allerlei sub-mappen. Ook in privé situaties is OneNote enorm handig. Denk daarbij aan een notitieblok “Koken” met daarin zomer- en winterrecepten of bijvoorbeeld een notitieblok voor de kinderen “School” met al hun verschillende vakken erin. In het oude vertrouwde papieren notitieblok of kladblok werden nog weleens Post-it papiertjes geplakt, nu zijn het gewoon digitale sub-categorieën geworden.


Alle notities delen van de vergadering

Slim informatie met elkaar delen is waar het om gaat tijdens vergaderingen. Door een notitieblok van de vergadering op een SharePoint locatie aan te maken kan iedereen de aantekeningen zien. Desgewenst kan je er ook een sjabloon aan toevoegen, bijvoorbeeld in de stijl waarop je normaal gesproken notuleert. De agenda en notulen zijn geen aparte bestanden meer, want er wordt genotuleerd in de agenda. Nodig je iemand uit dat staat in het Outlook vergaderverzoek gelijk ook de hyperlink met de agenda die in OneNote voor de vergadering gemaakt is.


Flexibel in gebruik

Als je OneNote opent heb je, net zoals met een notitieblok op papier, een wit leeg vel. Hierop sleep je tekstblokken, afbeeldingen, tabellen, tekeningen of welke andere ‘krabbels’ je normaal gesproken ook zou maken. Het plezierige daarbij is dat je niet aan een vaste lay-out gebonden bent, bijvoorbeeld zoals bij Microsoft Word of PowerPoint. Afhankelijk van je laptop of tablet kan je ook tekenen op het scherm, wat enorm handig is om collega’s iets te verduidelijken of uit te leggen.


Nooit meer aantekeningen kwijt

Omdat OneNote een Office 365 Cloud applicatie is hoef je ook nooit de ‘save’ button te kiezen. Die is er namelijk niet. Alles wordt automatisch in OneDrive opgeslagen. Handig toch?

Veel plezier met al je digitale notitieblokken, want waarschijnlijk heb je de functionaliteit al. Zo niet, neem dan contact met ons op.

Deze website maakt gebruik van cookies om u een zo goed mogelijke gebruikerservaring te geven.
Ga hiermee akkoord door op accepteren te klikken.