Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Contact opnemen

[recaptcha id:276971182492145]

Communicatie Nieuws / 19-08 / Roy

Meer tevreden klanten en minder incidenten? Dat bereik je zo!

Hoe zorg je ervoor dat klanten die met een uitdaging zitten op het gebied van IT snel geholpen worden? Dat is een vraag waar onze systeembeheerders en projectleiders zich dagelijks mee bezighouden. Als we zorgen dat er weinig support tickets zijn voeren we ons werk goed uit, om dit te kunnen regelen kiezen we naast remote support vooral ook voor face-to-face. Kijk maar:


Open ICT signaleert uitdagingen op locatie bij de klant

“Het ultieme doel wat we kunnen bereiken is om problemen al op te lossen, voordat ze ontstaan”, is een uitspraak van Mark de Vries, één van onze systeembeheerders. Dat is waarom hij en nog meer Open ICT collega’s periodiek op locatie bij de klant aanwezig zijn. Recent was hij bij een klant, een grote drukkerij, en ving hij op dat de wifi verbinding slecht was. Na wat intern onderzoek bleek inderdaad dat op meerdere plekken in het pand de verbinding wegviel. Dat probleem bleek snel oplosbaar met wat extra access points. We voorkwamen zo een ticket en realiseerden veel blije gezichten bij deze klant.


Continuïteit als hoger doel

We kunnen de beste continuïteit garanderen door vooraf al een aantal slimme maatregelen te nemen. Een voorbeeld hiervan is een werkwijze die we hanteren bij een groot modebedrijf in Amsterdam. We zorgen dat er altijd voldoende voorraad aanwezig is van randapparatuur en laptops. Mocht er een laptop uitvallen dan hoeven we alleen het profiel van de desbetreffende medewerker te laden op een nieuwe laptop. Hij of zij kan hierna gelijk weer aan het werk. Open ICT zorgt dat er op een gestructureerde manier altijd de juiste inventaris aanwezig is, en alle oude apparatuur wordt afgevoerd via een IT recyclingspecialist zodat het geen slechte impact heeft op het milieu.


Win-win

Minder support tickets is fijn voor ons allebei. Door face-to-face bij klanten te zijn wordt de drempel laag om vragen te stellen en leren we elkaar veel intensiever kennen. Alleen op die manier kunnen we echt de rol vervullen van jouw eigen ICT afdeling, maar dan buiten de deur!

Neem hier contact om elkaar eens persoonlijk te ontmoeten.

Deze website maakt gebruik van cookies om u een zo goed mogelijke gebruikerservaring te geven.
Ga hiermee akkoord door op accepteren te klikken.