Schrijf je in voor de nieuwsbrief


Contact opnemen

[recaptcha id:276971182492145]

Office 365 / 15-04 / Roy

How to “to do” met Microsoft Office 365?

Het barst van de handige functies binnen Microsoft Office 365, maar eerlijkheidshalve zijn ze lang niet bij iedereen bekend. Daarom hebben wij besloten om in een aantal komende blogs eens in te gaan op Office 365 tools die jouw dagelijkse werkzaamheden sterk gaan vereenvoudigen. Waar we mee beginnen? Met iets wat voor iedereen herkenbaar is.


Het maken van “to-do”-lijsten

Je hebt teveel werkzaamheden op een bepaald moment en wilt ze gaan ordenen. Om rust in je hoofd te krijgen en overzicht te hebben wat als eerste prioriteit heeft ga je… Precies. In de meeste gevallen wordt er een actielijst of werkdocument in Excel lijst gemaakt en even tijdelijk op je desktop opgeslagen. Doe jij dat ook? Het aantal ‘to-do’s’ zal de afgelopen tijd waarschijnlijk wel zijn toegenomen. De digitalisering heeft immers ook gezorgd voor meer taken die we op allerlei manieren van klanten en collega’s ontvangen. Ermee omgaan kan veel slimmer.


Gebruik de gratis tool Microsoft To-Do!

Microsoft To-Do helpt je om elke dag met een frisse en geordende start te beginnen. De To-Do app biedt niet voor niets standaard een lijst met de naam “Mijn dag”. Al je taken staan erin omschreven. Ben je de vorige dag per ongeluk iets vergeten dan word je ook geattendeerd op wat je had moeten doen. Dat is niet alleen handig om de activiteiten op je werk mee te plannen, maar zeker ook als het gaat om afspraken die je privé maakt.


Een actielijst altijd in je broekzak

Ben je weleens vergeten wat je ook alweer met je collega had afgesproken? Waarschijnlijk wel. Het fijne van Microsoft To-Do is dat je altijd een digitale actielijst bij de hand hebt, namelijk op je smartphone. Elke belangrijke actie kun je er gelijk inzetten. Bijvoorbeeld na een gesprek bij het koffiezetapparaat of tijdens de vergadering.


Synchronisatie met Microsoft Outlook

Alle Outlooktaken zijn altijd bij de hand en tevens kunnen belangrijke e-mails naar de taak gesleept worden zodat je alle belangrijke gegevens voor een taak geordend bij elkaar hebt. Net zoals bij Outlook kan je jezelf ook herinneringen geven. Handig toch?


De intelligentie van Microsoft Office 365

Weet je wat nog meer handig is? Dat Microsoft Office 365 al logisch voor je nadenkt. Als je bijvoorbeeld als taak de naam van de klant ingeeft en je op ‘bestanden toevoegen’ klikt krijg je automatisch de mappen te zien waar deze bestanden van de klant staan opgeslagen. Het versnelt en vereenvoudigt je dagelijkse werkzaamheden.


Wil je gelijk gebruikmaken van Microsoft To-Do en altijd overzicht hebben op je dagelijkse werkzaamheden? Klik dan hier of kijk nog even naar de video die je terug kunt vinden op deze pagina.

En…vergeet niet om deze handige informatie te delen met je collega’s.

Volgende keer: Alles over Microsoft Flow.

Deze website maakt gebruik van cookies om u een zo goed mogelijke gebruikerservaring te geven.
Ga hiermee akkoord door op accepteren te klikken.