Schrijf je in voor de nieuwsbrief


Contact opnemen

[recaptcha id:276971182492145]

Dit domein is gereserveerd voor een klant van Open ICT

Communicatie Nieuws / 25-09 / Roy
Nee, niet op dat linkje klikken! Digitaal veilig zijn blijft mensenwerk

Hoe voorkom je dat medewerkers op een geïnfecteerde link klikken omdat digitale criminelen steeds geraffineerder toeslaan?

Digitale criminelen worden steeds geraffineerder. Medewerkers krijgen een fake e-mail, die lijkt uit naam van Microsoft te zijn, om een software update te doen. Het blijkt een ransomware aanval te zijn. Of recent werden er nog nep sms-berichten verzonden zogenaamd uit naam van een bank. Het leek alsof ze echt waren vooral omdat ze tussen de echte sms-berichten stonden. Per ongeluk een verkeerde klik kan dus iedereen overkomen. Dit zijn enkele manieren om het de digitale criminelen moeilijker te maken: Wie klikken er op onveilige linkjes?Weet je welke collega een groter risico loopt om per ongeluk op een besmette link…

lees meer
Communicatie Nieuws / 11-09 / Roy
Nieuwe technologie laten omarmen? Dat doe je zo!

Projectteams kunnen klaar zijn voor de uitrol, maar de medewerkers nog niet. Bij de implementatie van nieuwe technologie helpen deze drie belangrijke stappen.

Het projectteam was er klaar voor. De Cloud omgeving, het nieuwe CRM systeem, de softwareapplicatie of welke nieuwe oplossing dan ook werd met veel energie en enthousiasme geïmplementeerd. Niets kon er fout gaan… Totdat bleek dat de medewerkers er niet klaar voor waren. Mogelijk heb je het zelf weleens meegemaakt en anders ken je ongetwijfeld wel een mislukt project waar dit op van toepassing is. Dit is hoe je ervoor zorgt dat medewerkers de technologie toch omarmen: Stap 1 – De startup fase Neem allereerst ruim de tijd om een goed projectteam te formeren. Het liefst met medewerkers vanuit verschillende…

lees meer
Communicatie Nieuws / 19-08 / Roy
Meer tevreden klanten en minder incidenten? Dat bereik je zo!

Het aantal support tickets verlagen? Dit is hoe we incidenten preventief voorkomen en continuïteit als hoger doel nastreven om klantentevredenheid te vergroten.

Hoe zorg je ervoor dat klanten die met een uitdaging zitten op het gebied van IT snel geholpen worden? Dat is een vraag waar onze systeembeheerders en projectleiders zich dagelijks mee bezighouden. Als we zorgen dat er weinig support tickets zijn voeren we ons werk goed uit, om dit te kunnen regelen kiezen we naast remote support vooral ook voor face-to-face. Kijk maar: Open ICT signaleert uitdagingen op locatie bij de klant “Het ultieme doel wat we kunnen bereiken is om problemen al op te lossen, voordat ze ontstaan”, is een uitspraak van Mark de Vries, één van onze systeembeheerders.…

lees meer

Deze website maakt gebruik van cookies om u een zo goed mogelijke gebruikerservaring te geven.
Ga hiermee akkoord door op accepteren te klikken.