Even voorstellen: Jeffrey, Support Engineer Open ICT

Vandaag stellen we onze Support Engineer Jeffrey aan jullie voor. Collega van ons en van onze klanten. Hoe dat zit? Bij Open ICT werken we niet vóór onze klanten, maar samen mét onze klanten. Wij zijn namelijk hun eigen ICT-afdeling, maar dan buiten de deur.

Cliché maar waar: hobby <> werk

Je kunt bij Jeffrey terecht voor alle vragen over ICT, maar ook voor hoe je een goed -maar bovenal smakelijk- feest organiseert. Want wanneer hij niet voor Open ICT aan het werk is, helpt hij regelmatig met de cateringklussen van zijn ouders. “Verder ben ik graag bezig met computers. Ze (ver)bouwen. Maar ook het doen van spelletjes. On- én offline. Samen met vrienden”, vertelt Jeffrey. In zijn werk houdt hij van de verdieping in ICT-issues, komt hij afspraken altijd na en is logica wat hem drijft én ervoor zorgt dat hij klanten zo goed mogelijk helpt.

Alleen maar wachtwoorden resetten, daar doen we niet aan

Een baan in de buurt, goed te bereiken per fiets (30 min) en waar je samen met collega’s de diepte ingaat voor de klant. “Dat zijn voor mij belangrijkste vereisten voor een baan en dit heb ik allemaal bij Open ICT gevonden.” Jeffrey gaat verder: “Bij mijn vorige werkgever kreeg ik steeds met dezelfde ICT-issues te maken. Misschien makkelijk om snel je draai te vinden, maar een grote uitdaging is het niet. Hier krijg ik de kans om ‘alles’ te doen. Natuurlijk wat binnen mijn macht en expertise ligt. Maar het is dus wél uitdagend. We doen het samen. En dat zorgt er ook voor dat we een hecht team zijn. Samenwerken aan hetzelfde doel: als ICT-afdeling iedere dag weer klaarstaan voor onze collega’s (onze klanten dus).”

Jeffrey in drie woorden:

– Betrouwbaar
– Gedreven
– Logisch

Stilstaan is geen optie

Samen met de andere hubs in Nederland bedient Jeffrey met zijn collega’s het mkb. En daarbij gaat het niet alleen maar om vragen beantwoorden en problemen oplossen, maar juíst ook om luisteren. Jeffrey: “Ik zie het als een groot pluspunt dat wij écht iets doen met de feedback van onze klanten. Voor henzelf, maar ook voor mijzelf. Klanten worden gehoord en zo goed mogelijk geholpen. En aan de andere kant kan ik hier ook heel veel van leren. Hoe ik mijn werk beter kan doen bijvoorbeeld. En we onszelf als ICT-partner steeds kunnen blijven ontwikkelen.”

Blijven ontwikkelen dus

Jeffrey lost dagelijks supporttickets op. Bel je naar Open ICT? Dan is de kans groot dat hij je te woord staat. En is hij daar niet mee bezig, dan zorgt hij er misschien wel voor dat jouw nieuwe -online- werkplek helemaal op orde is. “Al deze werkzaamheden dragen bij aan groei. Die van onze klanten, maar ook die van mezelf”, legt Jeffrey uit. En wat de toekomst brengt? “Dat weet je maar nooit. Al zie ik mezelf wel steeds verder specialiseren. Voor nu in cybersecurity, maar wie weet komt hier later ook wel de Cloud of AI bij. En dan vind je mij ook steeds vaker bij de klanten zelf, als Engineer bijvoorbeeld.”

>>> Tip van Jeffrey

We sluiten het interview af met een tip! “Schrijf je wachtwoorden nooit op. En kies ook niet één wachtwoord voor ALLE sites/tools/applicaties. Klinkt logisch, maar ik zie dit toch nog heel vaak gebeuren in de praktijk. En ja, het is lastig om allemaal verschillende wachtwoorden te onthouden. Gebruik daarom een passwordmanager. Wij bieden hiervoor zakelijke oplossingen aan maar ook voor privé heb je goede betaalde, maar zeker ook gratis versies. Ik kan je bijvoorbeeld Lastpass, OnePassword of Bitwarden aanraden. Dus, waar wacht je nog op?”, aldus Jeffrey.

Wil jij ook werken bij Open ICT? Bekijk dan hier onze vacatures óf stuur een open sollicitatie.

Solliciteren?

Afstudeerstage Commerciële Economie

Amersfoort
36-40 uur
Stage
HBO

Ben jij op zoek naar een leerzame afstudeeropdracht (hbo-opleiding Commerciële Economie) bij een jonge ICT-dienstverlener? Wij hebben de ruimte om jou een uitdagende afstudeerstage te kunnen bieden.

IT Support Engineer

Amersfoort
32-40 uur
IT Support Engineer
MBO4+

Hecht jij waarde aan een dynamische, afwisselende functie waarin jouw communicatieve en technische vaardigheden op de proef gesteld worden? Een technische functie waarin je als Junior Systeembeheerder meer doet dan calls registreren en doorzetten? Maak kennis met Open ICT in Amersfoort.

System Engineer

Amersfoort
32-40
System Engineer
HBO werk- en denkniveau

Als System Engineer hoef je het niet alleen te bedenken, je realiseert het ook en draagt zorg voor de beheersing van de ICT-omgevingen voor onze klanten in samenwerking met je in- en externe collega’s. Je vindt het leuk om adviserend op te treden richting bij gebruikers en kan wensen vertalen naar een technisch ontwerp die je zelf implementeert. Naast het beheren en optimaliseren van onze klantomgevingen ondersteun je ook het hele team bij complexe escalaties.